24 Nisan 2014 Perşembe

A Rotası 8.Gün

Bugun 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı. Geçtiğimiz her yerde bayraklar asılı. Fotoğrafçılara bugünün Türkiye için önemini anlatıyoruz.

Sabah erkenden Urfa'dan ayrılıyoruz. Hepimiz için müthiş heyecanlı bir gün, rotanın en heyecan verici lokasyonlarından biri olan Adıyaman'a doğru gidiyoruz. Günün sonunda Tanrıların huzurunda Nemrut Dağı'nın zirvesinde olacağız. Ama önce yolumuzun üzerindeki Atatürk Barajı'na uğruyoruz. Türkülere, efsanelere, filmlere konu olan Fırat nehri işte buradan tüm Harran Ovası'nı besliyor. Barajdan ayrılıp yolumuz üzerindeki köprüde durup nehrin berrak sularına yansıyan gökyüzünü ve dağları fotoğraflıyoruz.
Adıyaman'a ulaştığımızda Nemrut'a çıkmadan önce çarşıyı dolaşmak için hâlâ fırsatımızvar.
Demirciler, bakırcılar, pamukçular, tütüncüler... Tüm esnaf kapısının önünde tabureler oturup sohbete dalmış. Akşamüstü Nemrut'a doğru yola koyuluyoruz. İki saat kadar süren araba yolculuğundan sonra nefes nefese kaldığımız dik merdiven ve patikadan zirveye ulaşıyoruz.

Nemrut gibi efsanevi yerlere giderken beklentiler zaten hep yüksek oluyor ama bu defa hissettiğimiz bambaşka. Güneş olabildiğince yavaş batıyor sanki, biz istediğimiz kadar fotoğraf çekebilelim diye.