23 Nisan 2014 Çarşamba

A Rotası 7.Gün

Mardin'den ayrılmadan önce Deyrulzafaran Manastırı'na gidiyoruz. Terasından görünen ova, manastırın etrafını çevreleyen ve onu koruyan zeytinlikleri fotoğraflıyoruz. Ziyaret ettiğimiz her ibadethanede, neden binalarını inşa etmek için orayı tercih ettiklerini bir kez daha anlıyoruz. Manastırdan çıkıp Şanlıurfa'ya doğru yola koyuluyoruz. Daha on dakika olmadan yolun diğer tarafından karşıya geçen keçiler yolumuzu kesiyor.

Öğleden sonra ulaştığımız Şanlıurfa'ya ayak basar basmaz Balıklı Göl'e gidiyoruz. Binlerce defa fotoğraflanan bu mekâna nasıl daha farklı bir açıdan bakarız bunun yolunu arıyoruz. Fedja Salihbasic (@felecool) GoPro kamerasıyla suyun altından, kutsal balıkların arasından bakmayı başarıyor.

Balıklı Göl / Şanlıurfa

Şehre tepeden bakan kalenin gölgesinde yürüyerek Urfa çarşısına ulaşıyoruz. Kebapçılar, ciğerciler, yemyeşil salatalık ve yeşil biberleri el arabalarına yüklemiş satıcılar, rengarenk, allı pullu kumaşlarla göz alan manifaturacılar... Çarşıdan ayrılmak istemiyoruz ama güneş çok alçalıyor. Otele gidip akşam bizi bekleyen Sıra Gecesi'ne katılmak için hazırlanıyoruz.

400 yaşında taş bir yapının içinde bizim için hazırlanan yer sofrasına geçip oturuyoruz. Oturduktan kısa bir süre sonra müzisyenler geliyor. Rehberimiz Kemal Bey bize Sıra Gecesi'nin amacını anlatıyor: Şanlıurfa'nın geleneklerine göre bir çocuğu herkes sahipleniyor ve onun okul dışındaki eğitimi, işte bu sırayla her ailenin evinde tekrar edilen gecelerde yapılıyor. Çocukların, yaşadıkları topluma da ait olması, toplumun onların eğitim ve sorumluluklarını gönüllü olarak üstlenmesi eşsiz bir bakış açısı değil mi?