20 Nisan 2014 Pazar

A Rotası 4.Gün

Karadeniz sahillerinden biraz uzaklaşıp dağları aşarak ülkenin doğusuna doğru yola koyuluyoruz. Hedefimiz Kars!

Dün olduğu gibi döne döne yukarı çıkan yollardayız, Kaçkarlar'dan geçiyoruz.  Her virajda manzara da mevsim de değişiyor. Bir virajda ilkbaharın içinden geçiyoruz, bir diğerinde kışın. Karların içinden geçtiğimiz sırada Endonezyalı fotoğrafçılarımızdan Putri çok heyecanlanıyor. Hayatında ilk defa kar gördüğünü öğreniyoruz ve Putri'yi karla buluşturmak için duruyoruz. Otobüsten çığlıklar ve kahkahalarla inen Putri mi daha heyecanlı yoksa biz mi? Hepimiz otobüsten indik, Putri'ye kartopu atıyoruz ama karlar biraz eridiği için top değil misket büyüklüğünde oluyor.

Yol boyunca Kaçkarlar'ın yükseklerinden gelen kar sularıyla beslenen gürül gürül akan suların,  gökyüzüne ayna olan göllerin yanından geçiyoruz. Instagrammer'lar her yerde durup her şeyi fotoğraflamak istiyor. Ama gün batmadan Ani Harabeleri'ne varmak istiyoruz.

Yaklaşık 10 saat süren yolculuk sonrası Ani'ye ulaşıyoruz. Daha kapısından girerken oradan ayrılmanın ne kadar zor olacağını biliyoruz.

Burası büyüleyici... Güneş, Ermenistan ile doğal sınırımızı çizen dağların arkasına doğru alçalmaya devam ediyor. Biraz sonra solda Büyük Katedral (Fethiye Camisi) ile sağımızda Abulhamrants Kilisesi bizi karşılıyor. Kırmızı taşlarla inşa edilen yapılar artık yüzlerce kuşun barınağı. Hiç kesilmeyen kuş sesleri zaten gördükleri karşısında nefesleri kesilen ekibi iyice büyülüyor. Herkes, hiç konuşmadan, arazide sessizce yürüyerek çekim yapıyor. İstanbul'da yunuslarla başlayan iyi şans burada da devam ediyor ve üç muhteşem At, Ani'nin güzelliğine güzellik katmak için ortaya çıkıveriyor.